Assassin's creed
Desmond Miles kómában van. Teste mozdulatlanul fekszik egy laboratóriumban, memóriája darabokra tört, elméje az Animusban él tovább. A Black Room fogja. A rendszer tesztelésére létrehozott környezet nem hasonlítható semmi evilági dologhoz, misztikus és idegen, segítségével hősünk újra visszautazhat felmenői emlékeiben, átélve az asszamiták legnagyobb harcait. Kontrollálatlan képek és elfojtott titkok törnek felszínre a múltból, Ezio Auditore da Firenze élete méltó befejezéshez ér lassan, s feltűnik a színen Altair Ibn La'Ahad is, a szálak elvarrni látszanak. A Revelations története 1511-ben veszi kezdetét, a Brotherhood eseményei után vagyunk közvetlenül, hősünk Konstantinápolyba utazik, az asszamiták helyi főhadiszállására, a mai Isztambul területére. A kikötővárost különleges hangulat lengi körül, a fejlett nyugati világ és a misztikumokkal teli keleti kultúra találkozása magával ragadja az utazók szívét, Európa és Ázsia itt egyesül, ezeken az utcákon.
Az Assassins’s Creed: Revelations az utolsó játék, melyben a két hírhedt felmenő szerepel, történetük lezárul, a reneszánsz kortól is búcsúzunk. Altair öröksége után nyomozunk, Ezio apjának levelezései egy különleges fegyvert írnak le, melyet valahol itt rejtettek el, a város alatti katakombákban, s ha a leírás nem hazudik, segítségével a templomosok és az asszamiták évszázados háborújának örökre véget vethetünk. Küldetésünk felkutatni a kamrát, s az azt nyitó öt különleges kulcsot. Minél jobban beleássuk magunkat a nyomozásba, annál nagyobb titkok derülnek ki, utunk Konstantinápolyból a kietlen Kappadókián keresztül egészen Mysiafig vezet. A harmadik részt előkészítő kalandok pedig mit sem változtak az előző játékok óta, hősünket irányítva teljesen szabadon kalandozhatunk a világban, küldetéseink helyszíne a térképen van jelölve, harcolhatunk csendesen, elvegyülve a város forgatagában, vagy szemtől szemben is.
Ezúttal is vannak elsődleges és másodlagos feladatok, újdonság pedig, hogy kapunk polgári megbízásokat. Bárhol belefuthatunk egy szívességkérésbe, segítenünk kell a rászorulókon, ki tudja, egyszer tán pont ez az ismeretlen fogja megmenteni az életünket. A játék a küldetések teljesültét ezúttal is százalékban mutatja, a feladat elvégzése 50-80% körüli eredményt hoz egymaga, s ez már elég is a továbbjutáshoz. A tökéletességre törekvők a 100%-os értékelést különböző kitételekkel tudják most is elérni: ne keveredjünk harcba, vagy ne hívjuk fel az akcióra senki figyelmét, az extra kérések elég változatosak. Végül, de nem utolsó sorban pedig, visszatértek a Brotherhood kiküldetései is. Tisztjeinknek feladatul adhatjuk a templomos irányítás alatt álló környező városok megtámadását, ha sikerrel járnak, akkor a település kövér adója immáron a családi bankszámlánkra folyik be, a bérgyilkosok pedig az új területekről átvándorolnak hozzánk, felajánlani szolgálatukat.